Knyttet "Maggot" Svensson

Fick nyss ett mail, skickat från landet i öst. Brorsan har åkt till Sydkorea med sin flickvän. Det första han gör är att skicka ett mail med en länk till sin blogg på det här bloggstället. 

Fanns inte så mycket att läsa ännu där men det kommer gissar jag. Däremot fanns det en länk till hans polare Macks blogg. Som jag garvade när jag läste den... Kan i o f s ha att göra med att jag också jobbat på samma "elektronikfabrik" som han klagar på. Igenkänningskomedi är en ganska enkel väg till skratt... läs den gärna, se länken här nånstans på sidan...

Har aldrig varit någon fantast av bloggandet, men Sydkorea via Japan fick mig att testa... 

__________________________________________________________________________________

Jag gissar att man borde leva ett jäkligt intressant liv för att ens blogg ska uppskattas av folk. Mitt problem är att jag nog är den mest extrema medelsvensson som finns. Ni vet, 

Vovve (har jag)

Volvo (typ, har en Saab i a f, KOMBI)

Villa (har jag, röd med vita knutar på landet)

Gift (är jag)

36,8 år gammal (snart så)

1,25 barn i snitt (ligger väl något under snittet här, har väl snarare 0,5 barn än så länge).

Jo det är sant... Magnus Medelsvensson ska bli farsa. Vissa kanske blir förvånade men de flesta blir det nog inte. Det är bara att slå sig ner i min soffa och försöka titta på TV medan min kära fru pratar med sina "väninnor" i telefon i timmar. Det enda de talat om det senaste året är BARN... 

- Vem är gravid sa du?

- NÄÄÄÄÄÄÄÄ VAAAAAA ROOOOOOOOOLLLIGT........ (skriker hon i luren åt sin tydligen gravida "väninna")

Ibland önskar jag att det inte var fel på vår digitalbox till TV:n Den funkar inte med världens bästa uppfinning SVT TEXT. Alltså att man på text-tv (som ju nu för tiden bara används av sportidioter och döva) knappar in sidan 199 för att få programmet man tittar på textat. Anser nog att detta överlägset är världens bästa uppfinning. En annan bra uppfinning är ju den trådlösa telefonen. Den gör att man kan gå in i ett annat rum o skrikskvallra så att ens äkta hälft kan få titta på TV i lugn o ro. Hon har nog inte riktigt upptäckt det här än, min kära. Ska nog berätta det nån dag.

OK... ska kanske erkänna att, om skrikandet i telefon pågår ett tag, så blir jag rätt nyfiken ibland. Det kan hända att jag ber henne återberätta samtalet i detalj så att också jag kan få reda på hur ont foglossning kan göra eller vilka fälgar som är snyggast till barnvagnen. Är faktiskt ganska intresserad av såna saker...

 

Jo... Knyttet... (vi kallar den så i brist på kunskap om dess kommande kön)... Det är tänkt att Knyttet ska ploppa ut i slutet på januari nästa år, så det är ett bra tag kvar. Visst ska det bli kul men det finns en smolk i bägaren... min fru har bestämt att jag inte får snusa mer när jag blir pappa. Hur fan ska det gå?

 

Vi hade en diskussion idag om huruvida vi vill veta vilket kön det ska bli på Knyttet. Jag vill veta, hon vill det inte. Vi får se om jag lyckas se någon liten maggot vifta omkring när vi ska på ultraljud på tisdag. Problemet är att om det är en kille och den har hälften av mina gener så finns det ju en risk att den har hälften av sizen på sin lilla maggot mot vad jag har. DÅ HAR JAG PROBLEM...

 

//Magnus 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0