Sniglar o bullbak



Gräset är klippt o solen skiner. Har precis gjort mig i ordning för att, tillsammans med Anna, åka till Rambergs för bullbak o altanbygge.

Fy fan för alla dessa sniglar som tagit över vår gräsmatta. Det är synd att det inte går att ställa ner gräsklipparen lägre så att de klipps i tusen bitar när man drar mördarmaskinen över dem. Jag ser att sniglarna tittar på mig med fasa när jag kommer mot dem med klipparn, men kommer aldrig att glömma deras förvånade uttryck när de sekundrarna senare ser att de klarade sig bara genom att trycka sig platta mot gräset. 

Grannen använder en pinne o en sopskyffel för att samla ihop slem-asen, sen dumpar han dem i en massgrav i form av en plåttunna fylld med terpentin. Det är ingen vacker syn att titta ner i den vilket jag fick erfara när han stolt lyfte på locket för ett tag sen.

Häpp... dags att sticka... Måste bara hänga tillbaka fönstrena som jag målat spröjsen på här under dagen. Hoppas de är torra...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0