MTB o Persson

Satt sent igår kväll på mitt andra hem, Blocket. Har länge saknat en cykel att trampa omkring på här i skogarna o kom på att det ju borde finnas på Blocket. För en femhundring så verkar man få en ganska OK SIBA-mountainbike (ni vet, såna som följer med när man köper en platt-tv eller nåt annat extremt marginalhöjt). Mailade faktiskt på en annons, får se om jag får svar.

Nu på morgonen vaknade jag av Tjorvens ljuva stämma på TV:n. Det är min fru som värmer upp barntv-tittandet inför kommande tillskott. Efter en ganska allvarlig diskussion om vem som kan tänkas vara en dubbad tysk i Saltkråkan så slog jag över på ettan och såg att Jörgen Persson precis höll på att spela sin semifinal mot en osportslig kines, Wang Hoo. Det tog ungefär två minuter innan jag hann bli förbannad på Hoo för att han försökte fuska till sig en boll som helt uppenbarligen var på sidan av bordet o inte på kanten som Hoo intensivt och med uppgivna gester menade. Jag gjorde matchen till personlig men tyvärr förlorade vi. Nu får vi hoppas på ett brons istället.

Nu är det dags för gräsklippning. Det är smart att lägga den på en lördagsmorgon för det brukar innebära att jag slipper gå ut med hunden...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0